Idékatalog - landevejen
Hjælp

   NcM Logo  hvid

Nedenfor finder du nogen idéer til at gøre træningen afvekslende og målrettet mod at styrke bestemte funktioner. Muskulatur og udholdenhed (AT-træning) eller åndedræt og blodcirkulation (VO2-max træning). Byg selv nye variationer op med udgangspunkt i nedenstående idéer.

Træning 1.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • 2 – 3 intervaller mellem Menstrup og Spjellerup – når første mand når Spjellerup vender alle hvor de er nået til og spurter tilbage til mål ved husmandssted. Triller mod Menstrup og vender – gør klar til næste interval.

Træning 2.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter to-mands intervaller lige under syregrænsen (AT træning) – 500 meter hver. F.eks. fra Karrebækstorp til Bøgelunde. Hjem over Holsteinborg, Bisserup og Karrebæk.

Træning 3.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter to-mands intervaller VO2 Max træning – korte intervaller 200 meter. F.eks. på rundstrækning Spjellerup – Menstrup – gl. vej – Menstrup – Spjellerup landevejen. Bagerste mand træder alt han kan forbi den forreste som lægger sig på hjul. Efter distancen trilles roligt 200 meter - og nu er det bagerste mands tur. Sådan fortsættes der. Kan også køres fra Menstrup til Rude - eller til Bøgelunde, hvis I er hårde... I princippet bliver det kombineret antritstræning og VO2 max træning.

Træning 4.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter diverse bakker med opsamling på toppen. F.eks. Til Gisselfeld og Villa Galina via Skuderløse og Broby. Derefter P2 – rundt til Vordingborgvej fra Rønnede og videre op over Everdrup og Dysted.

Træning 5.

  • Opvarmning rulleskift 10 km.
  • Derefter indlagte kendte skiltespurter, hvor første mand får 1 (straf)point – næste mand får 2 point og så fremdeles. Når sidste skilt er kørt stoppes der op og tælles sammen samtidig med en evaluering. Hver mand husker selv sine egne point.

Træning 6.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Dernæst får én eller to mand lov at stikke af sted og ved passende afstand er det feltets job at køre dem ind. Som en variation kan det aftales, hvilke to ryttere der står for et kontra udbrud – og feltet kører dem igen ind. F.eks. på rundstrækning ved Vejlø – Svenstrup.

Træning 7.

  • Opvarmning 20 km.
  • Antritstræning – én rytter kører 75 meter foran de øvrige og holder en fast aftalt hastighed. Feltet kører med samme hastighed. På skift accelererer rytterne og kører op til forreste mand (der efterhånden bliver det nye felt). Lægger sig ind foran. Når alle er samlet rulles en enkelt gang og det gentages. F.eks. fra Kostræde Banker – til Svinø og videre til Sallerup.

Træning 8.

  • Opvarmning 20 km.
  • 2 – 3 lange AT intervaller (3 - 4 kilometer), hvor den enkelte kører i sit eget optimale AT tempo lige omkring syregrænsen. Aftalte opsamlingspunkter.

Husk

 

Rabat til Medieløbet

Er du medlem af klubben kan du få 15% i rabat på deltagergebyret til Medieløbet d. 9. september. Kontakt formanden for instruktion.

 

Træning fra 1. september

Tirsdage og torsdage fremrykkes træningen til kl. 17:30 grundet mørkets tidligere frembrud. Husk at medbringe et par lygter. Som altid fra Næstved Kommunes administrationsbygning i Rådmandshaven.

 

FAQ

Har du et spørgsmål du ikke lige finder et svar på, så prøv søgefunktionen på siden eller vores FAQ.

 

Klubtøj

Når du køber klubtøj i webshoppen så husk du selv skal hente det hos Fri Bikeshop i Ringstedgade. Du skal ikke vente på at pengene bliver trukket på din konto ved betaling med dankort - de vil først blive trukket når tøjet er afhentet.

 

Blog på hjemmesiden

Det er vigtigt vi til stadighed publicerer nye artikler her på siden. Derfor - når du har været ude at opleve noget spændende så send et billede og en lille historie til webmaster. Du er også meget velkommen til at skrive historien selv direkte på hjemmesiden - det gør du når du er logget ind via menuen "Min menu" i logud boksen.

 

Upload billeder

Tag nogle billeder når du er ude med din cykel og upload dem til hjemmesiden her. Kræver at du er logget ind. Der går kort tid før de er synlige - webmaster skal lige publicere dem. Du er også velkommen til at sende dem til webmaster i stedet.

 

Referater m.v.

Du finder seneste referater fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger her. (Kræver log ind).

 

Støt vores annoncører

Medlemslogin

Kun medlemmer af Næstved Cykel-Motion kan logge ind. Mangler du login så skriv til webmaster.

Opslagstavlen

Annoncer

Velkommen til

Leif Christensen
Helle Roested
Poul Jensen
Gitte Buchholtz
Carsten Hyld
Jens Molter Pedersen
Verny Schak Krog
Kaj Nielsen
Benny Andersen
Michael Sørensen
Kristian Ellehauge Hansen
Susanne Munksgaard
Thomas Munksgaard
Thomas Holmstrand
Stefan Gents

Tilmelding til nyhedsmail

Nyhedsmail sendes 4 - 6 gange om året. F.eks. når det er muligt at tilmelde sig et løb eller et arrangement.
Afmelding er til enhver tid muligt. Tilmeld dig ikke, hvis du er medlem af klubben.

Næstved Cykel-Motion på strava.com