Idékatalog - landevejen
Hjælp

   NcM Logo  hvid

Nedenfor finder du nogen idéer til at gøre træningen afvekslende og målrettet mod at styrke bestemte funktioner. Muskulatur og udholdenhed (AT-træning) eller åndedræt og blodcirkulation (VO2-max træning). Byg selv nye variationer op med udgangspunkt i nedenstående idéer.

Træning 1.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • 2 – 3 intervaller mellem Menstrup og Spjellerup – når første mand når Spjellerup vender alle hvor de er nået til og spurter tilbage til mål ved husmandssted. Triller mod Menstrup og vender – gør klar til næste interval.

Træning 2.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter to-mands intervaller lige under syregrænsen (AT træning) – 500 meter hver. F.eks. fra Karrebækstorp til Bøgelunde. Hjem over Holsteinborg, Bisserup og Karrebæk.

Træning 3.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter to-mands intervaller VO2 Max træning – korte intervaller 200 meter. F.eks. på rundstrækning Spjellerup – Menstrup – gl. vej – Menstrup – Spjellerup landevejen. Bagerste mand træder alt han kan forbi den forreste som lægger sig på hjul. Efter distancen trilles roligt 200 meter - og nu er det bagerste mands tur. Sådan fortsættes der. Kan også køres fra Menstrup til Rude - eller til Bøgelunde, hvis I er hårde... I princippet bliver det kombineret antritstræning og VO2 max træning.

Træning 4.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Derefter diverse bakker med opsamling på toppen. F.eks. Til Gisselfeld og Villa Galina via Skuderløse og Broby. Derefter P2 – rundt til Vordingborgvej fra Rønnede og videre op over Everdrup og Dysted.

Træning 5.

  • Opvarmning rulleskift 10 km.
  • Derefter indlagte kendte skiltespurter, hvor første mand får 1 (straf)point – næste mand får 2 point og så fremdeles. Når sidste skilt er kørt stoppes der op og tælles sammen samtidig med en evaluering. Hver mand husker selv sine egne point.

Træning 6.

  • Opvarmning rulleskift 20 km.
  • Dernæst får én eller to mand lov at stikke af sted og ved passende afstand er det feltets job at køre dem ind. Som en variation kan det aftales, hvilke to ryttere der står for et kontra udbrud – og feltet kører dem igen ind. F.eks. på rundstrækning ved Vejlø – Svenstrup.

Træning 7.

  • Opvarmning 20 km.
  • Antritstræning – én rytter kører 75 meter foran de øvrige og holder en fast aftalt hastighed. Feltet kører med samme hastighed. På skift accelererer rytterne og kører op til forreste mand (der efterhånden bliver det nye felt). Lægger sig ind foran. Når alle er samlet rulles en enkelt gang og det gentages. F.eks. fra Kostræde Banker – til Svinø og videre til Sallerup.

Træning 8.

  • Opvarmning 20 km.
  • 2 – 3 lange AT intervaller (3 - 4 kilometer), hvor den enkelte kører i sit eget optimale AT tempo lige omkring syregrænsen. Aftalte opsamlingspunkter.

Opslagstavlen

Annoncer

Velkommen til

Søren Jørgensen
Lene Gottlieb
Anders
Andreas Nielsen
René Skou Skafte
Thomas Sørensen
Thomas Kirk
Gitte Brøndel
Kasper Nordskilde
Lili Marlene Larsen
Jakob Brandt
Christian Gram Larsen
Dennis Ango Jeppesen
Jørgen Groth
Susanne Boesen

Næstved Cykel-Motion på strava.com